Eerste werkdag.... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Eerste werkdag.... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag....

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

04 September 2007 | Ghana, Tamale

De eerste werkdag zit erop!

Het gehandicaptenproject van Cindy kwam langzaam op gang. Om 9.00 was Al Hassan er, om 9.45 kwam Nina binnen en om 10.30 kwam Fatima binnen. Fatima kwam ons alleen maar even welkom heten. Het is eigenlijk de bedoeling dat er 10 mensen zijn, maar het was de eerste dag na de vakantie.
Je geeft de mensen les in taal, rekenen, lezen e.d. Je moet denken aan het niveau van groep 3. Hele lieve, leuke en enthousiaste mensen.
In de middag komen de kinderen van de gehandicapten, zodat zij kunnen werken. Het is de bedoeling dat je de kinderen vrijetijdsbesteding biedt. Gisteren de eerste dag was het erg chaotisch, ze schreeuwen constant tegen elkaar. Dat blijkt hun manier van communiceren te zijn. Hier ligt dus een hele uitdaging om er iets van structuur in te brengen.
Vandaag heeft Cindy in de ochtend vrij, want er is een begrafenis van een van de gehandicapte haar moeder. Daar gaat Cindy vanmiddag heen met de kinderen.

Claudia had een "erge drukke" eerste dag. Ze is alleen bij de big boss geweest en dat was het. Vanmiddag gaat ze het een en het ander doorspreken met de vorige vrijwilliger van de micro's en dat was het dan weer voor vandaag. Wat een luize baan.....

Zondagmorgen zijn we samen met Marleen (onze nieuwe vriendin) om 10.00 naar de kerk geweest.Dat was een hele happening. Het begon met veel gedans en gezang: Praise the Lord! Halleluja! Amen!
Maar na 2,5 uur hadden wij het wel bekeken. Waar kwamen we later achter, het was een speciale bijeenkomst. Er werd een nieuwe priester aangesteld.
Nu gaan we dus elke zondag naar de gewone kerk dienst om lekker te zingen en swingen. AMEN!!!!!

Na de kerk dienst even de was gedaan, nou ja even.... Het gaat hier met de hand en niet zo maar met de hand. Je moet er een speciale techniek voor leren. Cindy werd nl gewoon uitgelachen op de manier hoe zij het deed, het werk werd uit haar handen genomen en Sweeba, moeder vd man en zus vd man maakten het wasje af. Alles weer heerlijk schoon...

Vanmorgen zijn we naar een naamceremonie geweest. Onze tegenoverbuurvrouw had een dochtertje gekregen, een week geleden. Pas 7 dagen na de geboorte krijgt het kind een naam omdat het dan in Ghana pas levensvatbaar is verklaard. Ze hebben de hele dag feest.

Wist je datje......
- wij niet slank terug zullen komen in hollanda omdat ze hier nl genoeg lekkers te eten hebben
- wij de mensen niet altijd even vriendelijk vinden
- wij in de bank altijd voor mogen ongeacht hoe druk het is
- onze ontlasting niet al te dik meer is
- wij godsdienstig zijn geworden ;-)
- wij het erg leuk vinden om berichten te lezen uit nederland
- wij het toch wel prettig vinden dat hier nog meer vrijwilligers zijn

Dikke kussen C & C

  • 04 September 2007 - 12:07

    Anouk:

    Vet dat filmpje! Maar Claudia, je hebt wel super stoere schoenen aan op de filmpje ;-)
    Geniet samen!

  • 04 September 2007 - 12:45

    Kaout.:

    Hey vrouwkes, echt super leuke foto's. je kunt wel zien dat jullie t goed naar jullie zin hebben daar! Die kleintjes zijn echt skeeeetig! tot snel weer...kus

  • 04 September 2007 - 14:07

    Don Leo:

    Antere C en C
    Lachende gezichten zowel van jullie als van de kinderen op de foto's dat is hartstikke leuk, de inrichting van jullie slaapkamer is vrij hip, misschien iets voor thuis, de markt is ook vrij ruim opgezet, wat kan je er zoal kopen?
    Wat voor ondernemers zijn er waar je de kredieten aan kunt verstrekken?
    Heeft de henna op jullie handen ook nog een betekenis?
    Gegroet en tot jullie volgend bericht.

    Nawoeni Lapsana


  • 04 September 2007 - 18:16

    A&W:

    Wat een leuke berichten en de foto's. Het ziet er geruststellend uit tot nog toe......Ik heb de foto's natuurlijk al op het werk geshowd de oohh's en ahhh's waren niet van de lucht.Luxe slaapkamer zeg! groetjes

  • 04 September 2007 - 18:19

    Danny:

    He vrouwkes ziet er allemaal een beetje vettig uit of valt het daar allemaal wel mee? Hoe is het met de cadeautjes, heb je je nog in kunnen houden om niet alles in een keer uit te pakken?

    Liefs

    het is leuk om jullie avontuur te volgen vanuit het koude nederland

  • 04 September 2007 - 18:35

    Henny:

    Hoi,

    Kei leuk filmpje. Ik benijd jullie niet ha ha ha. Zo te zien hebben jullie het naar je zin. Let nog steeds op voor de bosjesmannen AMEN.

    Groetjes van Henny

  • 04 September 2007 - 18:40

    Jeannette:

    Wauw wat een leuke site hebben jullie gemaakt. Leuk om foto's, videos te bekijken en de verhalen te lezen. Lijkt me lekker warm daar en volgens mij ook lekker kneuterig. Met die structuur komt het wel goed Cindy, je hebt een goede basis.
    Ik lees snel het vervolg van jullie avontuur.

  • 04 September 2007 - 18:41

    Esther:

    Hee girls,

    Geweldig die foto's, kunnen de kids ook al Skip bo....of zag ik het niet goed.
    Het zijn wel scheetjes he.
    En da filmke, ha ha wir eens wa anders dan oe dekbedje opskudden ha ha.

    Jullie toilettafel is da design....

    Op de markt stond er ook Vos kaas, hihi.
    Leuk zo steeds om alles te bekijken.

    Ik wacht met spanning af wat er nog allemaal komen gaat.

    Och ja hier op de dierdonkse is fist di weekend, ga ik ff een pilske pakken bij de high society, tja sorry maar da moest ik ff kwijt, hebben ze daar ook biertjes??

    Liefs Esther

  • 04 September 2007 - 20:56

    Naddy And Family:

    Hoi daar,

    Ik had al op het vorige bericht gereageerd, maar ik zag dat daar iets fout gegaan was. Dus probeer ik het opnieuw. Het ziet er leuk uit daar. Erg gezellig allemaal. Jullie hebben het erg naar je zin, dat blijkt wel uit de foto's.
    Mooi filmpje, Slaapkamer ziet er beter uit dan spaarnerwoude. Veel succes met jullie projectjes.

    We blijven jullie volgen !!!!
    Samen met al die kids daar.

    Tot ziens en van ons alle vier de groeten AAN de rimboe.

    Dikke kussen van Levi en Kaya

  • 05 September 2007 - 10:41

    Franca:

    Hallo cindy en claudia
    Ik zie dat alles goed met julie gaat geniet er maar goed van.Dus jullie zijn dadelijk bekeerd en gaan dan iedere week naar de kerk.Hier gaat alles goed.

    Groetjes Franca en Sjef

  • 05 September 2007 - 11:06

    Marco Van Rijswijk:

    Hoi Claudia en Cindy,

    Leuke site, leuk ook om je ervaringen te delen. Claudia ik heb deze website ook aan onze Welten(team)collega's doorgegeven via onze maandelijkse teamflits. Kunnen ze meegenieten.
    Veel plezier nog jullie, "werk" en praise ze!

    Gr.
    Marco

  • 05 September 2007 - 12:18

    Pa:

    Hoi meiden, ik merk wel dat jullie erg uitgeput terugkomen straks, als je maar carnaval kunt vieren dan dochtertje hahaha. Wel leuk om te horen hoe het verloopt daar. We volgen het op de voet en ben best wel trots dat jullie daar je steentje bijdragen. Welke tijd is de beste om eens te bellen naar jullie?
    Ik hoor het wel, groeten ook aan de nieuwe vriendin en houdoe
    Pa

  • 05 September 2007 - 12:19

    Oma Bijwaard:

    ik vind het geweldig wat ik gezien heb.
    Denk aan jullie gezondheid, maar dat spreekt voor zich.
    Het is leuk om het via de computer te bekijken.

    Groetjes en dikke kus van oma

  • 05 September 2007 - 15:06

    Linda:

    Hey Cindy en Claudia,

    Ik heb van de familie gehoord dat het afscheidsfeestje helemaal geweldig was.
    Ik heb de foto's van het feestje ook gezien, het zag er allemaal gezellig uit.
    En wat leuk het verjaardagskaartje voor Angie.
    Wat hebben jullie een prachtige foto's op deze site staan bij sommige foto's moest ik wel even slikken.
    Ik ben blij dat alles goed met jullie gaat.

    Dikke kus Linda

  • 05 September 2007 - 22:16

    Debbie:

    Het is niet dat ik niet eerder wilde reageren maar ik bleef maar zoeken op claudiaencindy.waarbenjij.nu.
    Ik heb jullie site bekeken en ook alle reacties en ik denk dat jullie een heel goede keus hebben gemaakt door een paar maanden in Afrika te gaan helpen. Ik zie echter op geen enkele foto een handbal, terwijl ik toch verwacht dat jullie een paar talentjes meebrengen. Nou Claudia as weekend is onze eerste oefenwedstrijd en dan zullen we het zeker over je gaan hebben. Zondag natuurlijk de zeskamp. Bijna alles is geregeld, nu alleen nog hopen dat het weer meezit. Ik las dat het bij jullie heel warm is, maar dat was te voorspellen. Volgende week kun je waarschijnlijk de foto's van de zeskamp op de site zien. Gisteren op de training heeft Sandra zich ontpopt als een ware opbouwster, Ja ja Suus moet zich zorgen gaan maken. Helaas hebben we ook al weer 2 blessures. Naddy heeft last van haar rechterarm en ook Wendy is niet helemaal fit. Nou jullie 2 kunnen in ieder geval goed tot rust komen, hou je conditie op peil, misschien hebben we jullie de laatste wedstrijden nog nodig.
    Tot snel. XXX
    Ps. net nog van Marloes afscheid genomen, die gaat vanaf vrijdag 'schuimpartyen' op Kreta

  • 06 September 2007 - 11:13

    Patty:

    Ha vrouwkes,
    Leuk zo die berichtjes van jullie. Ook mooie foto's. Hebben jullie al goed voor elkaar dat die vrouwkes daar voor jullie wassen. Ha ha. Ben benieuwd hoe het werken daaro gaat bevallen, zal wel goed komen denk ik. Heel veel lieve groetjes uit eindhoven.

    Kus Patty

  • 06 September 2007 - 16:53

    Christel:

    Hee Cindy en Claudia,

    Wat tof om alle berichtjes te lezen en de foto's te zien. Ik krijg weer helemaal flashbacks van toen ik in Ghana was. Ben best wel een beetje jaloers op jullie ;). Geniet ervan!!!

    Wacht trouwens maar tot het begint te regenen (als die periode nog komt). Dan komt er waarschijnlijk helemaal niemand naar school haha.

    Ik wil jullie nog ontzettend veel plezier wensen en ik blijf jullie verhalen volgen.

    Groetjes Christel

  • 07 September 2007 - 08:58

    Cees En Gees:

    wat een mooie foto,s ik ben blij dat het niet is tegen gevallen het klinkt goed .
    genieten van het contact
    dikke kus cees en gees

  • 07 September 2007 - 12:50

    Annet:

    leuke foto,s. ben wel een beetje jaloers als ik dat zo zie. heel veel plezier verder

  • 07 September 2007 - 19:12

    Yvonne En De Rest:

    leuk dat filmpje, zo kunnen we jullie toch no even zien.foto's zijn ook erg leuk, wat een schattige kindjes.fijn dat we lachende gezichten zien dan weten we dat jullie het naar jullie zin hebben.we wensen jullie nog veel plezier en ik zie wel weer nieuwe foto's en vehalen.

    groetjes yvonne,pascal.eline en jari

  • 09 September 2007 - 12:04

    Ted & Petra:

    Hé dames,

    Mooie foto's. Super dat jullie dat daar doen. De bevolking zal blij zijn met 2 van die schatten. We zijn trots op jullie!

    Ga zo door en tot de pandoer. Yaaaaaaaay

    -xxx- Ted en Petra

  • 09 September 2007 - 18:25

    Hennie:

    Cindy wat zijn mooie baby's, stuur er maar eentje naar ons.
    C & C bedankt voor de leuke kaart voor mij verjaardag.Zo waren jullie toch bij ons aanwezig.
    Het was niet zo druk als anders maar genoeg gelopen voor de natjes en de droogjes.
    Ik zal voor het geld van jullie een leuke sieraad kopen, want ik heb een bon gekregen.
    Mooie bloemen.
    De vakantie was lekker aan de zee, we hebben mooi weer gehad met weinig regen.
    Jopke heeft genoeten en nu hij wat vermoeid en heeft wat klachten.Maar het goed dat oude beestje.
    Leuke foto's hebben jullie al.
    Ik steeds van jullie te genieten.
    Groetjes en een dikke kus.

  • 10 September 2007 - 09:02

    Jolanda + Nikki Joy:

    He meiden ik vind het ontzettend stoer dat jullie dit doen.
    Ik had net het adres gehad dus gelijk even gekeken. Geweldig!!
    Wat een ervaring en goed doel!!
    Nikki heeft de foto's even mee gekeken.
    Nou, heel veel sterkte en succes.
    P.S. Stuur ff wat zon naar Nederland.
    Dikke kus en knuffel van ons

  • 10 September 2007 - 16:53

    Wen:

    erg leuk die berichten uit ghana. Nou hier in boxtel aan de schijndelseweg gaan de werkzaamheden gewoon door. We werken ons het apen-gapen, regelmatig met de vingers in de neus. onze Quincy staat bij mij en vindt het leuk dat we aan jullie schrijven. Ze wil graag weten hoe het gaat en of jullie het leuk vinden daar?
    heel veel groeten uit het minder warme Boxtel en we blijven jullie verhalen volgen.

    Groeten Wen en Quincy

  • 15 September 2007 - 21:44

    Ellen:

    wat een dropjes die kleintjes, dat hebben jullie snel gedaan!!! haha
    Las dat het weer bij jullie ook niet altijd super is, dat is iig nog iets... Nog heel veel plezier daar en geniet ervan!!!

    Greetzzz Ellen

  • 26 September 2007 - 18:44

    Jos En Mirjam:

    Wat vliegt de tijd, jullie zijn al bijna een maand daar. En ik maar denken "we willen nog een donatie doen". Dus vraagje: kunnen wij nog wat centjes kwijt aan jullie goed doel? Zoja, waar moet het naar toe?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Afrika

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2008

The End....

17 Januari 2008

Afrika voor beginners

28 December 2007

Het hele andere Afrika, maar zo ontzettend MOOI...

19 December 2007

Dit was het dan..... GHANA! (snik snik)

11 December 2007

Donaties
Cindy & Claudia

Actief sinds 10 Aug. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 56990

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Azië

27 Augustus 2007 - 29 Januari 2008

Afrika

Landen bezocht: