Daar zijn we dan... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan...

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

01 September 2007 | Ghana, Tamale

De vliegreis is prima gegaan met nog geen uur vertraging. Om het vliegveld kregen we al onze eerste huwelijksaanzoeken! Het is hier trouwens 2 uur later dan in Nederland. Na het verzetten van de klok in NL is dit nog maar 1 uur.

Na een dag in de vieze hoofdstad Accra geweest te zijn, vertrokken we woensdagmorgen met de bus naar Tamale. De buskaartjes waren al geregeld voor ons, het enige wat we nog moesten doen in de bagage inchecken. Dit gaat op een erg efficiente manier.. ahum.. Eerst in de rij om je bagage te wegen en daarna weer in een andere rij om te betalen. Maar goed, uiteindelijk in de bus gepropt en vertrokken. Het is maar ruim 700 km, maar toch hebben we er ruim 12 uur over gedaan. De wegen zijn meestal erg slecht en ontzettend hobbelig. We kwamen rond 21 uur aan in Tamale waar we werden opgehaald door Fred de taxichauffeur (rare naam voor een Ghanees!).

Ons gastgezin is prima. Onze kamer heeft 2 matrassen (van schuimrubber) op de grond en een stoel en tafeltje. We hebben een wc en zelfs een koude douche.. Over luxe dus niks te klagen! De moeder heet Sweeba en de vader Zacharias, maar die is er maar zelden want die heeft nog meer vrouwen. De oudste dochter van 14 heet Nefisha maar die woont bij oma, want die heeft hulp nodig. Dan zijn er nog 2 bandito's van 3 en 5 jaar, Mobarick en Rusham. Vooral Moba, de jongste, wordt te veel verwend en jankt elke keer als hij zijn zin niet krijgt. Dan woont er ook nog de zus van Sweeba, die werkt overdag in een naaiatelier.

Het is hier rond half 7 donker en 's morgens rond 6 uur weer licht. We gaan dus op tijd naar bed en staat ook weer op tijd op. 's Morgens krijgen we brood met thee. Beleg doen ze niet aan, maar gelukkig hebben we zelf pasta en pindakaas bij ons. 's Avonds kookt Sweeba voor ons en dat is tot nu toe erg lekker. We hebben het maar goed getroffen!

Donderdag en vrijdag heeft Bash (een Ghanees die voor de vrijwilligersorganisatie werkt) ons de stad laten zien. Een jongen van 25 jaar die veel lacht en grapjes maakt. Tamale is een stad waar veel te doen is en daarnaast niet vies is en stinkt. We zijn oa naar onze werkplekken geweest, we zullen daar maandag beginnen... We zijn zeer benieuwd.

Vandaag niet veel bijzonders, vanmiddag gaan we Marij (contactpersoon VA)helpen overhuizen naar een nieuw kantoor.

Dit was het voor nu, de foto's komen nog!

Dikke kussen C&C

• 01 September 2007 - 11:39

Suus:

Ha vrijwilligers,

Goed om te horen dat...
    ... de reis goed is verlopen.
    ... jullie ´n zeer luxe slaapvertrek hebben.
    ... het´n prima gastgezin is.
    ... er lekker wordt gegeten.

Succes en veel plezier op jullie 1e werkdag.

Gr. Simon en Suus

• 01 September 2007 - 12:15

Doe Leo:

Antere

Leuk dat alles goed gaat, lekker eten met je handen, leuke hutjes, misschien iets voor bij ons in de tuin, vraag de bouwtekenening eens.

Nawoeni lapsana

• 01 September 2007 - 15:04

Wjera:

Goed te horen dat alles prima is verlopen! En niet te bruin worden hé.... in ieder geval niet zoals Moba....hihi.
    Ziet er allemaal lekker uit ik vind jullie echt stoer. Ik zou het zeker niet durven...!!
    Succes daar.
    Dikke kus

• 02 September 2007 - 15:48

Esther:

Hee hoi,
    Blij dat alles goed gaat, en die kamer het lijkt wel een resort, zeker met die koude douche ha ha.
    Trap er niet in he, die huwelijksaanzoeken.....
    Werk ze maandag.
    We denken aan jullie.

Houdoe Peter, Esther en Tim xxx

• 03 September 2007 - 16:51

Wendy En Ruud:

Hee harde werkers,

Hoe is jullie eerste werkdag geweest bij je nieuwe werkgever.
    Hopelijk erg uitdagend en veel dingen gezien om van te leren.
    Heel veel succes ermee.

Groetjes van ons

• 03 September 2007 - 20:13

John En Peter:

eeeey ! buurvrouwen !! nou ja, wel heel wat deuren verder nu ! maar super om te lezen dat het allemaal zo goed gegaan is ! ben heel benieuwd hoe het op jullie nieuwe werkplek gaat bevallen.
    nou, in ieder geval heel veel succes en volgens mij gaat het jullie helemaal lukken daar ! zijn benieuwd naar weer de volgende verhalen en fotoos !! dikke knuffels !!