Het hele andere Afrika, maar zo ontzettend MOOI... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Het hele andere Afrika, maar zo ontzettend MOOI... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Het hele andere Afrika, maar zo ontzettend MOOI...

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

28 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een lange rit van bijna 24 uur zijn we eindelijk aangekomen in Kaapstad!
Het is hier echt zo MOOI!!!!!!!!

Op kerstavond kwamen we aan in ons hostel Big Blue. Het hostel was al kijken met je mond open. Gratis internet, een keuken waar je zelf kan koken, een douche met warm water, een echt bed met dekbed. Het weer is zeker omschakelen, 's avonds is het wel een beetje frisjes.
Maar goed de eerste avond zijn we meteen Waterfront ingedoken (een super groot overdekt winkelcentrum) en lekker geshopt. Dat moest wel omdat we bijna alle kleren weggegeven hebben aan een lepradorp in Ghana. Bepakt en bezakt kwamen we terug in het hostel, het is toch lullig als je in je blote kont moet lopen. Maar goed aangezien het kerstavond was moesten we toch naar de kerk, de nachtmis! Claudia is lekker in haar bedje gedoken maar Cindy wilde de Zuid-Afrikaanse kerk toch eens meemaken. Maar het was niet echt bijzonder, hetzelfde als in nederland in de katholieke kerk. Daarna nog lekker champagne gedronken en toen eindelijk naar bed en het was heerlijk!

Eerste kerstdag hebben we een heerlijke relaxdag gehad. Beetje luieren, gelunched bij het zwembad met weer overheerlijke champagne allemaal op de kosten van het hostel. Als avondmaal zijn we op zoek gegaan naar de MAC, maar de MAC was UITVERKOCHT! Ja het blijft toch een beetje Afrika. Het enige wat we nog konden krijgen was drie Cajun Chicken Burger, en delen met zijn 5-en. Terug naar het hostel en daar een overheerlijk maaltijdsalade gemaakt als kerstdiner. En ja ja in de avond op stap, het leek of we in Saint Tropez beland waren! Maar goed na enige alcohol in ons hadden we het niet meer zo in de gaten.

Tweede kerstdag, dat noemen ze hier Boxing day of Day of Goodwill zijn we lekker naar het strand gegaan. Helaas niet kunnen zwemmen aangezien het zeewater maar 6 graden is. Niet zo raar als je bedenkt dat het water van Antartica afkomt.. Na het strand zijn we aan de cocktails geslagen op de boulevard. Na de cocktails op naar de Thai & Sushi Bar waar we heerlijk gegeten hebben.

Derde kerstdag zijn we 's morgens eerst weer even gaan shoppen, helaas zijn de kleren hier niet zo goedkoop. Ongeveer hetzelfde als bij ons, dus daar kunnen we wel mee leven. 's Middags zijn we met een boottocht naar Robben Eiland gegaan. Hier heeft Nelson Mandela bijna 20 jaar vastgezeten. Het is een best groot eiland waar alle politieke gevangengen werden heengebracht. Pas in de 90-er jaren werden zij vrijgelaten, mede door toedoen van de Nederlanders (hebben we toch nog iets goed gedaan naast al die gruwelijke daden hier in de vorige eeuwen). 's Avonds met de taxi naar de Tafelberg, maar toen we er aan kwamen was er net een wolk in de berg blijven hangen. Geen mooi uitzicht dus zijn we maar weer weg gegaan.

Vandaag zijn we met een topless bus, zoals ze dat hier noemen, de stad rond geweest. De bergen die achter de moderne hoge gebouwen en luxe huizen uitkomen maakt deze stad super mooi. We wilden weer de Tafelberg op, maar helaas hingen daar weer wolken in. De hele lucht blauw en de enige wolk die te zien is blijft in de berg hangen.. Hopelijk is het nog een keer helemaal helder voor een super uitzicht en zonsondergang.

We hebben samen 1 telefoonnummer voor hier in Zuid-Afrika gekocht waarop we tot en met 22 januari bereikbaar zullen zijn. Het is: 0027711991723. Als je wilt bellen kun je het beste eerst een 0900 nummer ervoor draaien, waardoor je stukken goedkoper belt. Probeer eerst 0900-1230010 (10 ct/m) en als die niet werkt 0900-0839 (13 ct/m).

De omschakeling van Ghana naar Zuid Afrika is soms wel erg raar. Sommige dingen van Ghana missen we ook echt wel! Vooral de luxe en er altijd weer tip top uit moeten zien valt niet altijd mee hier. Het lekkere eten en shoppen is dan wel weer heerlijk. Er is hier nog zoveel te doen en op 1 januari vertrekken we alweer om met een huurauto door het hele land te gaan. We moeten natuurlijk ook regelmatig gaan stappen om te wennen, want carnaval komt nu snel dichtbij!! :-))

Dikke kussen
C&C

• 28 December 2007 - 19:10

Marjan En Ardwin:

Hello girls,

Wij zitten hier onder de kerstboom (super hippe zwart witte) met de open haard aan. Net geen witte kerst en 8 graden. We hebben al een carnavalsdate gehad om onze pakken op te pimpen dus dat komt helemaal goed.
    Cindy, je moet alleen niet meer afvallen want anders moet je stewardessenpak erg ingenomen worden (Zegt Ardwin). Wij genieten van onze vaakntie tot 2 januari...heerlijk shoppen in de uitverkoop hier. Dat moeten jullie dan weer missen, ahum!

Veel liefs en tot snel, A & M

• 28 December 2007 - 19:35

Anita:

Hey meiden,

Super om jullie verhalen te volgen...
    Wat een groot verschil of niet dan?
    Kaapstad is een super mooie stad en ik weet zeker dat jullie nog hele mooie dingen gaan zien...

Geniet ervan!

Groeten Anita

• 29 December 2007 - 10:10

Suus:

Ha dames,

Wat een verschil met Ghana dit reisverhaal. Hoop voor jullie dat de Tafelberg nog een keer onbewolkt is voor 1 januari.
    Heel veel plezier nog in Kaapstad, een goeie jaarwisseling en tot volgend jaar.

Kus Suus

• 29 December 2007 - 17:52

Esther:

Haidiehai,

Ja dit is weer eens heel war anders.....
    Hebben jullie ook al een mededelingen bord of zo gezien, hoe dat ze iets opschrijven grappig he, let er maar eens op.
    Die tafelberg da moet lukken, hoop ik voor jullie.
    Ja inderdaad zeker regelmatig op stap, anders zijn jullie na 4 pilskes al zatjes ha ha.
    We wensen jullie alvast een knallend 2008, en alle goeds natuurlijk voor het nieuwe jaar.

Liefs de Meeuwsjes (nu een 8-jarig Timmeke)

• 30 December 2007 - 09:36

Pap:

Hallo meiden, komt allemaal wel goed met de carnaval, na een paar pilskes voel je er al niks meer van hahahahaha. Hier alles redelijk na de ellende met Marianne haar moeder, kerstdagen goed doorgekomen en gisteren ff lekker naar de limburgse handbal dagen geweest, mooi handbal gezien daar. We gaan bij mijn bruur oud op nieuw vieren, hebben die ook eens een gezellige vent binnen hahahahha. Geniet van je vakntie, maar blijf voorzichtig he? (echt iets voor een vader om te zeggen :-) ) Hele fijne jaarwisseling daar en heel veel gezondheid in 2008. je pappie en een kus voor Cindy van me houdoe

• 30 December 2007 - 20:24

Wendy:

Ha die meiden

We zijn net terug van Praag. Erg leuke stad maar wel lekkerrrr koud!!Maar dat mocht de pret niet drukken.
    Morgen gaan we naar Maastricht en daarna is het alweer Januari 2008.
    Jullie komen dan lekker weer bijna terug, het avontuur zit er dan weer helemaal op.
    De kleedjes van dames 1 liggen klaar dus jullie kunnen er meteen inspringen.
    HA HA HA.
    Wat balen zeg dat de MAC uitverkocht was!!!! Wij hebben heerlijk gegeten 1e en 2e kerstdag. Weer veel te veel dus vanaf januari weer beginnen met SONJA.
    Nog veel plezier niet te bruin worden en goed oefenen met bier drinken want weer terug in Nederland is meteen weer aan de slag!!!

Veel groetjes van mij.

• 31 December 2007 - 11:57

Henny:

Hoi meiden,

Ik plaats nog vlug een berichtje in het oude jaar om jullie een knallend oudjaar te wensen en een gezond, sportief en een veilig terugkomend 2008. Geniet van jullie laatste weekjes.

Jullie kunnen altijd bij mij in de leer komen om weer biertjes te drinken hi hi hi.

Groetjes van de Greefjes

• 31 December 2007 - 16:17

Jeannette Van Gijzel:

Hallo vakantiegangers,

Wat hebben jullie toch gave maanden achter de rug zeg en nog een lekkere vakantie tegoed. Geniet er nog maar lekker van zodat we je (cindy)in februari weer ontspannen, fris en fruitig kunnen zien in Boxtel.

Een heel goed uit einde en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

x jeannette

• 01 Januari 2008 - 14:23

Sanne:

Hey Meiden,
    Nu ben ik toch echt weer jaloers! Veel plezier met de reis verder door Kaapstad! Tip; coffeebay! en dan logeren in Coffeeshak!
    Groetjes,
    Sanne

• 03 Januari 2008 - 14:31

Marleen:

He C&C,
    Allereerst een gezond, reislustig en bovenal liefdevol 2008!!! Leuke jaarwisseling gehad? En hoe gaat t autorijden (nog niet op de verkeerde weghelft gereden??)? Geniet van al het moois wat jullie gaan meemaken! Liefs!

• 04 Januari 2008 - 13:50

Tineke O.:

Ja ja het drinken leren jullie daar niet af, hoeft ook niet hoor...inderdaad vast goede oefening voor de Carnaval hier.

Verder veel plezier en geniet ervan.....misschien eens en nooit meer...je kan het maar gehad hebben.
    Ook weer leuke foto,s...zie ik ook nog eens wat van de mooie wereld...soms droevige wereld...maar je moet er zelf iets van maken en dan dat doen jullie wel.
    GA ZO DOOR EN LET GOED OP ELKAAR !!

• 04 Januari 2008 - 13:51

TINEKE O.:

SORRY DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2008 VAN ONS ALLEMAAL.

• 05 Januari 2008 - 11:07

Wjera:

Hey Meiden,

Ja ja ook ik hou jullie nog steeds in de gaten!
    Hier gaat alles goed. Net lekker 2 weken vakantie gehad. Heerlijk. Morgen weer aan de slag!
    Tot gauw.
    Kus

• 09 Januari 2008 - 16:57

Linda Prijs:

Hallo meiden.
    Ik vind het zo leuk wat jullie aan het doen zijn, ik hoop ook ooit zoiets te mogen meemaken.
    Ik heb elke keer jullie verslagen gelezen maar nooit een reactie achtergelaten omdat ik hier geen reden voor had, maar die heb ik nu wel.
    Vannacht droomde ik dat jullie terugkwamen en dat vond ik zo fijn. Heb jullie blijkbaar gemist.
    Geniet nog even want het is zo voorbij...

Groetjes Linda

• 11 Januari 2008 - 17:03

Lisette:

Hey meiden!

Wat leuk om jullie verhalen uit Zuid-Afrika te lezen!! Ook erg maf! Ik ben wel een beetje jaloers hoor... Jullie gaan nog lekker door, en ik zit hier weer normaal te wezen in het o zo normale, saaie, ja-dat-kennen-we-allemaal-wel Nederland... Maar super veel plezier nog!!!!

XX Lies

• 16 Januari 2008 - 14:05

Toon Maas:

Geniet er maar dat hebben jullie wel verdient en
    zorg dat je heel thuiskomt
    voor de carnaval

Groetjes Toon Maas Hopeloos

• 16 Januari 2008 - 23:24

Marco :

Hoi Claudia en Cindy,

Tja, een tijdje geleden, maar ook bij Welten gaat alles door. Jammer dat jullie nu het nieuwjaarsfeest missen a.s. vrijdag de 18e. Maar tis niet zo spectaculair hoor, gewoon heel Carré afgehuurd door Welten om de musical Ciske de Rat met z'n allen te bekijken, inclusief afterparty ;-))

Gr.
    Marco