Afscheid nemen... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Afscheid nemen... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen...

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

06 April 2011 | Nepal, Pokhara

Deze week heeft voornamelijk in het teken gestaan van afscheid nemen. Opa overleden, Claudia naar huis, medereizigers die weer een andere kant op gaan, afscheid nemen van het rondreizen en ga zo maar door. Het hele leven bestaat uit afscheid nemen, het hoort erbij zeggen ze, maar ik kan er maar niet aan wennen. Je wordt er soms zo ontzettend verdrietig van. Dan denk je was ik ook maar thuis, of ging ik maar mee naar huis. Het voorgoed afscheid is niet te beseffen, hoe kun je beseffen dat iemand die je je hele leven hebt gekend en lief hebt gehad nooit meer zult zien!? Ook al hoort het leven zo te zijn toch doet het heel veel mensen verdriet. Ik wil iedereen voor morgen heel veel sterkte wensen met het afscheid nemen van opa. Wish I was there!!! Maar ik denk zeker aan jullie.
Claudia en ik wisten dat het afscheid zwaar zou zijn en dat is het ook, maar om een of andere reden wilde ik dit heel graag. Dus naar die reden daar ga ik op zoek en ik ga genieten!!!

Voordat het afscheid daar was hebben we natuurlijk nog van alles gedaan samen en dat ga ik jullie zeker niet onthouden. Dus zet je schrap voor de laatste avonturen van Claudia en Cindy. Hierna zullen jullie het helaas alleen moeten doen met Cindy.

We waren gebleven in Bandipur, hoog in de bergen. We zijn daar één nachtje gebleven, helaas niet echt van het uitzicht kunnen genieten door de ontzettende regenbuien. Maar het was een heerlijk relaxed dorpje, dus we hebben toch genoten. Na een goede nachtrust zijn we in de ochtend met de bus vertrokken naar Pokhara. Het was een hobbelige rit maar voordat we het wisten waren we er al weer. We hadden nog de hele middag om Pokhara te ontdekken, super leuke relaxte stad. Ik zie mezelf daar wel een tijdje wonen. In de avond genoten van happy hour in de Chilly Bar. Na 4 mojito’s waren we allemaal toch wel een beetje aangeschoten. We wilden daarna nog het nachtleven van Pokhara ontdekken maar alles gaat hier om 23:00 uur dicht en het was redelijk uitgestorven. Wel nog een Nepalese rockband gezien, heel grappig.

De volgende dag op zoek naar een ander hotel, ik ging samen met Shawntel op pad. We zouden maar twee hotels gaan bekijken. Maar 2 uur later en 10 hotels gezien te hebben, hebben we gekozen voor de laatste, Hotel Elia. Alles nieuw, schoon, goede locatie, eigen badkamer en dat voor maar 5,50 euro per nacht, per kamer! Na de intrek in ons nieuwe verblijf zijn we naar Old Pokhara gereden. Je zou daar een mooi uitzicht hebben op de Seti rivier, de camera’s waren gereed maar het mooie uitzicht bleef helaas weg… Wel zijn we gezegend bij de rivier, door middel van een rode stip op ons voorhoofd, dus wij kunnen er weer tegen voor een tijdje.
We hebben onze wandeling voortgezet door Old Pokhara, leuk om te zien. Hier heb je voornamelijk te maken met de lokale bevolking en in Lakeside, waar wij zitten is het erg toeristisch dus leuk om even weg te zijn van de drukte. Maar ineens vanuit het niets was daar een lokale drukte. Honderden mensen stonden verzameld op de straten van Old Pokhara, ook was er veel politie aanwezig dus wij erg nieuwsgierig wat er aan de hand was. Wij vieren, gingen dus van een afstandje staan te kijken, wij enige blanken. Opeens was alle aandacht op ons gericht en kwam de politie op ons afgelopen. We dachten van, we doen toch niks verkeerd, whhaaaaaa. De agent vroeg of we even mee wilde komen naar de auto, uhhh nee waarom!!! Hij vroeg of we konden helpen, er zou een blanke man, net zoals ons, helemaal niks meer hebben. Nou wij snapten er niets van, toch maar even meegelopen. Achterin de auto zat een blanke kerel die volgens de agent geen engels kon praten of hij bij ons hoorden. Uh nee, deze man zou naakt over straat gelopen hebben en vandaar alle ophef op straat. Wij geprobeerd om met de beste man te praten maar er was geen touw aan vast te knopen. Die kerel was echt gek of onder invloed van vanalles! Vraagt de agent opeens: “ wat moet ik nu doen met deze man”. Ik zeg, misschien kun je hem meenemen naar het politiebureau en uit zoeken wie hij is. Nou dat vonden ze toch wel een goed idee. Nog even samen op de foto en wij zijn weer verder gelopen. Echt heel grappig!

Weer een dag voorbij, de tijd vliegt hier zo snel, de volgende ochtend vroeg op om naar Sarangkot te gaan. Vanuit Sarangkot heb je een super mooi uitzicht op de zonsopgang. Om 5 uur zaten we in de taxi, het was helaas een beetje bewolkt maar zooo mooi. Je zou hier maar wonen en dit elke dag mogen zien. Na de dag goed begonnen te zijn hadden we afgesproken om naar het Namaste Children’s House te gaan, hier zal ik gaan werken als vrijwilliger. Even kennismaken dus, er wonen 64 kinderen op dit moment , die namen gaan dus wel even duren voordat ik ze uit mijn hoofd ken. Donderdag, morgen dus zal ik hier beginnen met werken, ben benieuwd! Tevens krijg ik een taalcursus om beter met de kinderen te kunnen communiceren en aangezien mijn talenknobbel niet zo heel goed ontwikkeld is, is dit een grote uitdaging voor mij.
Na deze kennismaking sloeg bij mij de EMO bom in, ik ga hier dus echt 2,5 maand alleen blijven, toch even slikken! Het is zo leuk samen… ’s Avonds toch maar even wat Vodka shots en rode wijn gedronken in de Bamboo Bar, aan het lake, voor de schrik. Alles ziet er dan toch net iets rooskleuriger uit.

De dag van paragliding was aangebroken!!! Ja we gaan het echt doen. Om 10:00 uur zijn wij van de berg afgerend en gaan paragliden en gaaf! Mooi uitzicht… Claudia ging als eerst, ze had even een valse start door een crosswind maar de tweede start zag er goed uit. Je voelt je zo vrij als een vogel. Voor mij zat er een maarrr aan, ik heb moeten overgeven in de lucht! Ik werd er zo misselijk van en je begrijpt natuurlijk wel dat het niet alleen in het zakje zat. Mijn vlieger vroeg of ik naar beneden wilde, jaaa doe maar! Gaat hij nog doodleuk allerlei foto’s van me zitten maken. Ik lachen als een boer met kiespijn. Claudia vond het echt fantastisch, ik ook wel alleen ik was zooo misselijk! Zou toch niet door die Vodka shots komen? Na even bijkomen en mijn maag weer op de goede plek gebracht te hebben, zijn we naar het Tibetaans vluchtelingenkamp gegaan. Goed om gezien te hebben maar niet bijzonder. Zijn we toch nog een beetje in Tibet geweest.

Na al deze bijzondere ervaringen was de laatste dag aangebroken van onze vakantie. We hebben gevaren op het lake, zelf roeien, niet mijn allergrootste hobby. De tijd vloog zo snel voorbij dat het alweer zo de volgende ochtend was en we dus echt afscheid moesten nemen. Claudia uitgezwaaid op het busstation, tot over 2,5 maand! Toch heel raar…

Nu zit ik hier, alleen in een cafe het verhaal te tikken. Heb mezelf net gesetteld in mijn nieuwe onderkomen en een fiets gekocht, dus ik ben klaar voor morgen! Vandaag nog even aan het idee wennen van het alleen zijn. Ik ga genieten en hou jullie op de hoogte van alles wat er komen gaat.

Dikke kus
Cindy

  • 06 April 2011 - 09:45

    Willemien:

    Cindy, allereerst gecondoleerd met je opa. Het is een cliché, maar toch: er is een tijd van komen ........
    Het verslag is weer super!! Ik wil niet lastig doen, maar je mag gerust eerder naar huis komen.
    groetjes
    Willemien

  • 06 April 2011 - 10:17

    Wendy:

    Hey lieve zus,

    Ik vind je super stoer!!
    Echt waar, en 30 april is het al bijna en heb er helemaal zin in!
    Denk aan alle mooie dingen die er nog komen gaan.
    morgen veel plezier op je nieuwe werk!
    En als je wil bellen dan kan dat altijd.
    Zet 'm op!!

  • 06 April 2011 - 11:27

    Lonneke:

    Lieve Cin, gecondoleerd met het overlijden van je opa.
    Wat de rest betreft, ik denk dat het helemaal goed komt daar. Je zult je draai daar ook in je eentje gaan vinden. En zo niet, ben je ook zo weer thuis. Hou je sterk en maak er wat van. Dikke xxx

    Ben je telefonisch bereikbaar? xxx

  • 06 April 2011 - 11:58

    Papa Henk:

    de k... dingen in het leven horen er helaas ook bij. Tis natuurlijk een beetje sentimenteel als die aap van me vertrokken is, maar zoals ik je ken, sla je jezelf er wel doorheen. Er ligt veel goed werk op je te wachten de komende tijd, dus ga er maar aanstaan. Enne... dat van die namen onthouden weet ik alles van hoor, hahahahaha. Nog een fijne tijd daar en we volgen je hier vanuit ons hart.
    knuffel meid

  • 06 April 2011 - 12:00

    Claudia:

    Tja, daar zit ik dan alleen in een internetcafe in Kathmandu het verhaal te lezen.. Slik, grote zonnebrillen zijn toch handig ;-)
    Tuurlijk, wij gingen natuurlijk samen op vakantie en dan komt er een tijd van afscheid nemen. Zouden wij wel ff doen, pffff... niet dus! Watjes dat we zijn.
    Schat, super bedankt voor zo'n 40 super dagen samen! Meestal vlogen de dagen om, maar aan de andere kant lijkt India alweer zooooooo lang geleden. Gelukkig heb ik kunnen zien waar je 2,5 maanden gaat doorbrengen, je gaat het zeker leuk vinden.
    Ik kap er nu mee anders heb ik straks zo'n jankkop!

    Dikke kus

    PS Mooie mannenfiets hoor, en zeker nog te klein he?!

  • 06 April 2011 - 12:20

    Danny:

    Lieverd gecondoleerd met je opa,
    Het is nu wel dubbel moeilijk om daar alleen te zijn.

    Liefs

  • 06 April 2011 - 13:02

    Henny:

    Heeey Cindy,

    Tsja ut leven is ooit klote. Verdriet wil niemand hebben. Ik zie dat ze daar volop sterke drank hebben dus pak er dadelijk maar een paar.

    Weeeer leuke foto's enne de koppies van jullie zijn ook alweer aardig bruin.

    Heel veel succes met je baan maar dat komt wel goed met jouw.

    Pas trouwens op voor de stang op je fiets kan behoorlijk pijn doen als je daarop valt ha ha.

    Groetjes van Henny

  • 06 April 2011 - 18:09

    Ardwin & Marjan:

    He die Cindy Pindy,
    Al die dikke tranen geven alleen maar aan hoeveel je van je opa en van Claudia houdt!
    Je hoeft niet altijd een bikkel te zijn, hoor!
    Nu weer focus op een nieuw hoofdstuk: lieve kindjes entertainen...en daar ben je heeeeel goed in! En IK spreek uit ervaring!
    Lieve groeten vanuit een zonnig Eindhoven. Kus van ons!

  • 07 April 2011 - 07:52

    Peggy:

    Lieve cindy, Gecondoleerd met het overlijden van je opa. Afscheid nemen, is soms erg moeilijk. Maar ik denk altijd maar, dat als je aan de mooie momenten denkt en het een goed gevoel geeft, dan heeft diegene het goed gedaan!
    Ik wens je verder een heerlijke tijd en dat je wederom mooie herrineringen zult opdoen.

    Liefs Peg

  • 07 April 2011 - 07:56

    Koutje:

    Hey schattie, gecondoleerd met je opa.. Afscheid nemen van een dierbare is altijd klote...
    hoop dat Claudia goed aangekomen is in NL..
    Dus nu na alle tranen, kop op en onthoud dat je daar bent om wat te kunnen betekenen voor die lieve kindjes daar. Je zal het denk ik druk krijgen en de tijd gaat zo snel, voor je het weet zit je weer in adam! Veel plzr en ik bel je gauw..

    Dikke knuffel ..

  • 07 April 2011 - 08:39

    Koos:

    Wat een prachtige verhalen. Uiteraard gecondoleerd met het verlies van je opa. Vreemd als je in zo een ver land zit en er niet bij bent. Het hele bureau kijkt met belangstelling naar jullie, en vanaf nu, naar jouw verhalen. Vele plezier nog en geniet van elke dag.

  • 07 April 2011 - 09:56

    Carijn:

    Nog 4 daagjes en dan ben ik in Pokhara! Denk aan je.
    Liefs Carijn

  • 07 April 2011 - 12:56

    Gertjan:

    Ha Cindy,
    Allereerst weer een mooi verslag van jullie indrukwekkende reis !!
    Net terug van het afscheid van jullie opa. Het was een goede dag; mooi weer, veel mensen om afscheid te nemen, mooie woorden, veel tranen en gelukkig ook veel glimlachen om de goede verhalen van opa en oma. Je grote zus heeft jouw stukje goed overgebracht !! Ben weer trots op haar. Iedereen weet nu dat je in gedachten er ook was. Goed toch.
    Nu ik weer aan het werk ben, wordt er op 'Verdegen' manier verder afscheid genomen : In de kroeg !!
    Geniet jij lekker verder en voor je het weet staat jullie pap en je grote zus bij je op de stoep en gaan jullie het zeker super gezellig en leuk hebben !!
    Geniet !!
    X
    PS : Let je straks wel een beetje op haar !!!

  • 07 April 2011 - 16:38

    Judith:

    Gecondoleerd met je opa.
    Wat is de tijd supersnel gegaan, Claudia nu al weer naar huis...
    Claudia, goede reis en hopelijk tot snel. Cindy, doe waar je goed in bent daar en dan zal je zien dat het zo Juni is en dan weet je dat je dit niet had willen missen!
    X Judith

  • 08 April 2011 - 08:45

    Esther:

    Hey Cindy,

    Veel sterkte, toch een rare dag zo hè.. jij zover weg.... maar je was erbij...
    Hopelijk gaat ie weer...

    En nu aan de slag, je lijkt daar wel een reus op die ene foto naast dat vrouwke.
    Weer mooie foto's super, en dan over een aantal weekjes jullie pap en Wendy op bezoek, fijn toch.
    Nou Cindy hou je taai, en je kan ut. Je weet waar je het voor doet.

    Kus Peter Esther & Tim

  • 10 April 2011 - 08:14

    Jeroen:

    Hi Cindy,

    Ontroerend dat je het zo beschrijft. Gecondoleerd met dit verlies en sterkte met verwerking. Zo wil i kje nog heel veel sterkte en ook gezegendheid wensen voor de komende periode. Zo blijkt maar weer dat het leven veel rijkdom maar ook tegenslagen bevat maar dat wordt met reizen natuurlijk weer benadrukt. Hoop dat je dit een plek kunt geven en ook de tijd dat je nu zonder Claudia gaat reizen en werken. Maar wel mooi beschreven en erg leuk om te zien dat jullie zoveel ervaringen opdoen aldaar! Heb alles gelezen en je bent echt super! Geweldig om te zien dat je het zo oppakt topper!

    Geniet van de zaken die nog op je pad komen en geef je gevoel de ruimte om alles te kunnen verwerken. Heel veel plezier en sterkte.

    Liefs Jeroen

  • 10 April 2011 - 20:57

    Susanne De Jong:

    Hoi Cindy,

    Namaste, ke cha? Allereerst gecondoleerd met je opa.
    Je kent mij niet maar ik ben een collega van Mar. Mar en Cor gaan in oktober voor de 2e keer met mij naar Nepal. We gaan 3 weken, eerst ruim een week India (Delhi, Agra en Varanasi) en dan naar Nepal.
    Waar in Pokhara zit je? Heb er een aantal kennissen/"familie" zitten. Als je tijd hebt neem dan eens een kijkje in het nieuwe hotel Crown Himalaya. De eigenaar is Hari Shankar Aryal, doe hem de groeten! Een aanrader om HET nepalese gerecht te eten is Pokhara kitchen, niet geheel toevallig ook een bekende van mij :-)
    Zit je ook op facebook?

    Veel plezier met je werk daar, ik ben best jaloers!

  • 12 April 2011 - 23:47

    Janneke:

    Hey Cin,

    jeetje wat heftig dat je opa overleden is, gecondoleerd!! En dan ook nog afscheid nemen van Claudia, zal inderdaad niet makkelijk geweest zijn!!

    Wel heel gaaf om je verhalen te lezen, en wat een onwijs goed werk ga je daar doen, dat gaat helemaal goed komen volgens mij. Geniet er van, voor je weet zit je weer in het dagelijkse leventje in Nederland.

    Liefs Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy & Claudia

Actief sinds 10 Aug. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 56979

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Azië

27 Augustus 2007 - 29 Januari 2008

Afrika

Landen bezocht: