Het echte werken is begonnen en de warmte gekomen! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Het echte werken is begonnen en de warmte gekomen! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Het echte werken is begonnen en de warmte gekomen!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

29 April 2011 | Nepal, Pokhara

Iedereen een leuk pasen gehad? En klaar voor Koninginnedag? Dat ik dat allemaal moet missen!
Koninginnedag gaan we hier ook proberen te vieren zaterdag! De oranje broek is al binnen, en de korting op de drank in Café Amsterdam ook.

Een tijdje geleden dat ik een verhaal geplaatst heb op waarbenjij.nu. Ik heb het ook zo druk, hahahaha! De Run for Fun hebben we gehad, heb trouwens daar nog wel echt zo’n ontzettende spierpijn van gehad! Dat zelf mijn masseuse vroeg of ik een trekking had gedaan, omdat mijn kuiten zo opgezwollen waren?! Ik begon zo hard te lachen… Nee, ik heb alleen maar twee kilometer hardgelopen. Ja als ik terug ben in Nederland moet ik echt weer aan de bak! Hoe lang je er over doet om je lijf te trainen zo snel is het aan de andere kant weer weg als je even niks doet, toch jammer…

Elke ochtend wanneer ik op mijn fiets naar het Namasté Children’s House ga, heb ik het idee dat ik aan het zuurstof moet en opnieuw douchen zou ook geen overbodige luxe zijn. Drijfnat stap ik van die fiets af en dan vragen ze in het weeshuis vol verbazing wat ik heb gedaan! Weet je hoe heet het hier is???? Maar goed het maakt hier niet uit of je een geurtje meer of minder met je meedraagt.

Dus vol ‘frisse’ moed begin ik aan mijn werkdag. Mijn begintijd is rond 9:30 uur, dus dat is lekker. ’s Ochtends rustig opstaan, lekker fruit ontbijtje maken voor mezelf. Heerlijk ontbijten op ons terras en daarna de zware fietstocht, maar toch ben ik blij dat ik niet hoef te lopen. Onder het fietsen wordt je van alle kanten toegeschreeuwd: NAMASTÉ!!! (zo begroeten mensen elkaar hier) Ik probeer al hijgend terug te antwoorden. Maar dat is toch fantastisch eigenlijk, zouden we ook in Nederland moeten doen. Iedereen die we tegen komen onderweg, vriendelijk begroeten. Hoe vrolijk begint je dag dan? Wat zal iedereen raar staan te kijken in Nederland!

Eenmaal op het werk, wordt je daar ook nog eens vrolijk begroet door iedereen die maar aanwezig is. Alleen Bhim is altijd ‘iets’ later dan afgesproken, dan komt hij met een dikke glimlach op zijn gezicht binnen en zegt: “Nepali time”. Echt schitterend! Op dit moment zijn we druk bezig met de distributie dag van het Scholarship project, aanstaande zaterdag (Koninginnedag) komen er hopelijk 122 kinderen met hun ouders de kleren, schoenen, tassen en schriften ophalen voor het nieuwe schooljaar. Alles moest nog geregeld worden maar nu hoeven de spullen alleen nog maar opgehaald te worden en uitgedeeld. Maar het was me een klus, alles gaat hier ook zo inefficiënt als het maar zijn kan. Je zou denken omdat ze het elk jaar doen, dat ze daar een of andere routine in hebben maar dat is helaas niet zo. Maar goed daardoor maak je ook wel weer hilarische momenten mee. Het hele weeshuis staat op zijn kop.

Wanneer we niet met de distributie dag bezig zijn bezoeken we de scholarship kinderen, om te kijken hoe het met ze gaat. Ze wonen erg verspreid rondom Pokhara. Dus samen met Bhim op de motor om rond te crossen van de ene naar de andere plek. Sommige kinderen wonen in krottenwijken, sommige in de bergen, sommige aan meren en ga zo maar door. Ik vind het heel interessant om een kijkje te nemen in het leven van de lokale mens, soms is het wel heel schrijnend. Ook hebben we scholen bezocht waar de scholarship kinderen naar school gaan.

Ook ben ik natuurlijk bezig met het project ‘Catch the fish’ van Namasté Foudation. Ook daarvoor bezoek ik mensen op verschillende plekken in Nepal. Laatst heb ik bijna een uur gepraat over een Buffalo! Ja daar kan je echt hele gesprekken over voeren, krijgen we tijdens het gesprek verse melk van de Buffalo aan geboden en iets weigeren hier is erg onbeleefd. Dus toch maar geprobeerd, ik zag ook nog allerlei stukje in drijven, het was me toch smerig zuur! Ik heb mijn liefste glimlach opgezet en toch echt gezegd dat dit niet goed voor mij is, te zuur. Kwam die lieve vrouw daarna met bereidde melk aan, speciaal voor ons. Het kwam iets dichterbij bij onze melk maar het was toch nog steeds niet te drinken. Ik heb echt heel vriendelijk bedankt!
Hierna nog 15 gesponsorde families te bezoeken en de situatie evalueren. Wat gaat er goed en wat niet en hopelijk daarna een nieuw plan van aanpak omtrent de microkredieten. Ik hoop dat ik daar nog tijd voor ga hebben want de tijd vliegt en de mensen hier niet dus het zal lastig worden. Maar al met al ben ik lekker bezig en daarvoor kwam ik hier ook.

Naast deze dagelijkse werkzaamheden is ook mijn Nepalese taalcursus van start gegaan. En het is me moeilijk, ben toch al niet zo heel goed in talen maar ik zet mijn beste beentje voor. Ik schrijf alles keurig netjes in mijn schoolschriftje en probeer het zo vaak mogelijk voor mezelf te herhalen. Beetje bij beetje pik ik de basis op. De uitspraak is ook zo lastig. Ze schrijven hier namelijk in tekens en niet in letters dus alles is net even wat anders. Zo als eigenlijk alles in Nepal.

In mijn vrije tijd ben ik lekker aan het shoppen, zwemmen, terrassen, bandjes beluisteren in de plaatselijke kroegen waar het geluid zo hard staat dat je bijna niet met elkaar kunt communiceren, internetten, culturen en model spelen voor het Women Skill Development Project. Dit is een project waar kansarme vrouwen geleerd wordt tassen en andere accessoires te maken. Deze spullen zijn door heel Nepal te koop. Om het project wat uit te breiden en het wereldwijd bekend te laten worden zijn mijn twee huisgenoten, Sanne en Malene uit Denmark, aan het helpen met het lanceren van een website en een catalogus om de spullen te promoten. Maar voor die spullen te kunnen promoten hadden ze foto’s nodig met modellen en daar vonden ze mij samen met hun wel geschikt voor. Nou dit plus size model heeft de hele ochtend geposeerd in mijn fantastische travellers kloffie. Ik zal wat foto’s bijvoegen dus oordeel zelf! Och het was harstikke leuk om te doen voor een ochtend, het leverden in ieder geval weer hilarische momenten op.

Nu nog een paar dagen en dan komt my big sister en mijn vader, gezellig!!!!!!!! Lekker weer even twee weken al het andere mooie van Nepal ontdekken. Zondag met een kater, van natuurlijk Koninginnedag, zal ik om 7:30 met de bus naar Kathmandu vertrekken om ze daar te verwelkomen. Ik ben benieuwd hoe ze het zullen vinden.

Dikke kus en tot snel maar weer…

  • 29 April 2011 - 12:27

    Wendy:

    hey zussie,

    leuk verslagje weer!!
    gezellig om net ook nog met je gekletst te hebben.
    Tot zondag!!!!

  • 29 April 2011 - 13:17

    Henny:

    Heeey Cindy,

    Leuk verslagje en weer mooie foto's. Ik zal je alvast opgeven hier voor Holland next Topmodel. Maak je zeker kans als je maar het goeie tasje krijg. Ja ja the family komt bijna. Leuk voor je. Veel plezier samen en tot mails.

    Groetjes Henny

  • 29 April 2011 - 13:23

    Meron:

    Hoi Cin, eindelijk weer, leuk!! Doe mij die gestreepte tas bij je stralend foto maar... Wat kost die? Haha.. Xx

  • 29 April 2011 - 13:57

    Claudia's Pappie:

    het zal toch weer een heel andere invalshoek zijn daar dan in Ghana. Soms snap je niet dat die westerlingen zo zeuren over dingen die niet belangrijk zijn. De queensday hier zal in elk geval zonnig zijn en mijn dochtertje zal wel veel dorst hebben met dit weer. Doe je pappie en je zusje de groeten van me. Veel plezier verder en ik wacht weer op het volgende verslag, zoiets had ik vroeger ook moeten doen hahahaha. houdoe en dikke kussssssssssssssssss

  • 29 April 2011 - 14:01

    Koutje:

    Hey schatteke,

    Lekker stinken dus op die fiets hahahaha maaaar heb je toch nog een beetje beweging.
    Maare moet zeggen net Doutzen Kroes met die poses, maar dan net ff anders hahahaha! Echt grappig die mensen daaro..
    Leuk zeg dat je pa en je swester komen, doe ze de grtn van me!
    Geniet van je 2weken samen en kijk uit dat ze je pa niet wegkapen, die vrouwen daar zien er erg aantrekkelijk uit : )
    Ik ben 3 weken goed bezig geweest met lijnen en elke dag op de crosstrainer en was 2,5 kg afgevallen en toen bleef ik stilstaan, althans de weegschaal geeft niets minder aan. En ja hoor de 4de week ben ik gaan falen, bijna niet op de crosstrainer geweest en alles wat ik tegenkom stop ik in mn mond! Baal als de tering. Maar ok ik heb nog 5 weken voor ik naar Thailand ga dus ik moet ff doorzetten godnondeknetter die bobbel achterop wil maar niet inkrimpen : )
    Dus ga strx weer en dit wknd ook nog ff sporten en dan vanaf maandag weer goed lijnen! Hoop dat ik t volhoud...ppfffff wat is eten toch lekker he en vooral als t slecht voor je is!
    Nou tis hier ook weer bijna wknd, ga zeker geen k.dag vieren dus heb mn tante beloofd dat ik zateerdag even kom poetsen. Verder niets speciaals.

    Nou dikkkke knuffel en have fun

  • 29 April 2011 - 14:39

    Lonneke:

    Hallo miss Cindy, je hebt je roeping gemist. Je kunt zo in de bladen. Vond het gezellig even met je te skypen. Zal je wel missen hoor, zo met Queens-day.
    Heel veel plezier met je pa en Wendy, lekker genieten. Eerst nog even in je verschrikkelijke bus. Zal aan je denken. xxx Lon


  • 29 April 2011 - 17:04

    Claudia:

    Pffff.. waarom moest ik ook alweer naar huis?! Jaloers!!
    Ik heb al even wat modellenbureau's gebeld, je kan meteen aan de slag als je terugbent. Stop ik met werken ;-)
    Queensnight & -day zonder jou, raar hoor! Ga er vanuit dat onze vriendinnetjes me wel gaan vermaken, en bill natuurlijk niet te vergeten. Carijn komt zo mijn oranje broek brengen, ben erg benieuwd wat voor charmants je hebt uitgekozen!
    Ben aan het aftellen, maar het gaat niet zo snel! nog 54 dagen, klinkt beter dan nog 8 weken..
    Veel plezier met jullie pap en wen, hou ze heel met het raften he?
    Dikke kus

  • 29 April 2011 - 17:11

    Ardwin & Marjan:

    He die Cindy Pindy,

    Looking good again! Wa makte gij toch ollemoal meej! Wat een belevenissen allemaal. En deze trip nog helemaal niet ziek geweest, zo te lezen? Mooi zo, want time flies....
    Hoop dat we elkaar nog zien via Skype een dezer dagen, want maandag zijn wij weer pleitos.
    Ziet er goed uit en hard aan het werk. Ga zo door. We missen je wel, hoor
    Kus uit Eindhoven, liefs Ardwin en Marjan

  • 29 April 2011 - 18:08

    Boy:

    lieve zus ik hou van je kus succes

  • 30 April 2011 - 09:23

    Marion:

    Hoi Cindy!!

    Heel veel plezier met je vader en Wendy!
    We lezen het verslag wel en misschien nog een skype tussendoor... haha

    Groetjes,
    Marion

  • 01 Mei 2011 - 13:42

    Esther:

    Ha Cindy,

    Wat een geweldig verhaal weer, en mooie foto´s.
    Je kan door het leven gaan als Cindy Klum of Heidy Verdegen ha ha ha.
    Oooh gezelli jullie pap en Wendy op bezoek, leuk man.
    Ga je die ook aan het werk zetten....
    Geniet ervan.
    En fiets ze he, elke dag lekker kleffie daar aankomen, ha ha

    Groetjes en kusjes
    Esther

  • 02 Mei 2011 - 10:21

    Leentje!!:

    Hey Cin!!

    Wat een mooie verhalen weer!! FIjn om te zin en te horen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    TOP!!!! De foto's zijn echt leuk om te zien!! lief de kinders..,.
    Mij alles goed, eindelijk loopt alles beetje zoals ik het wil.
    Rugpijn bijna weg, beetje afgevallen en moet toch ff over school beginnen.
    Ik heb net namelijk gehoord dat ik verkeer heb gehaald joehoe!! Nu beleid bezig en bijna klaar!!!
    (verwachting woensdag) dus misschien haal ik 27 mei wel, maar ja niet te veel op verheugen aangezien de na kijk tijd niet echt betrouwbaar is... Nou veel plezier jij nog!! En geniet ervan weer en mail je nog ff via webmail!!

    xx leen

  • 05 Mei 2011 - 15:51

    Koos:

    Ik geniet van je foto's en verhalen. Aan het bureau worden je belevenissen met belangstelling gelezen. Geniet er maar van want voor je het wet zit je weer in de "beschaafde???" wereld.
    Hier alles goed. Je hebt alleen nu een ander wachtwoord, maarja zo gaat dat als je lang weg bent.

  • 09 Mei 2011 - 06:51

    Marleen (ghana):

    He meis,
    Weer veel te lang niet gereageerd....maar wat een belevenissen weer! Echt geweldig om te lezen en je foto's te zien. Tof toch dat je nu daar weer zit! Geniet er van hoor, want ik ben best jaloers! Mijn buik gaat nu groeien (of is al groter...) en vrijdag hebben we de 20 weken echo, spannend weer. Anyway; heel veel plezier met je paps en zus en zal proberen wat frequenter te kijken!!!! Liefs en dikke kus! xxxx ps hoe was je koninginnedag daar???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy & Claudia

Actief sinds 10 Aug. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 56970

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Azië

27 Augustus 2007 - 29 Januari 2008

Afrika

Landen bezocht: