Minus 1.... - Reisverslag uit Srinagar, India van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Minus 1.... - Reisverslag uit Srinagar, India van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Minus 1....

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

13 Maart 2011 | India, Srinagar

Even nog een aanvulling op het vorige verslag wat Cindy jullie echt niet wil onthouden. Toen we bij “Burning Gath” aan het kijken waren naar crematies roept Claudia ineens terwijl er denk ik 10 lijken op het vuur liggen OOOOOOOO it smells good! Even serieus dat kan toch echt niet??? Ik heb haar aangekeken en ben echt keihard in de lach geschoten. Ze schrok er zelf ook van want zo had ze het niet bedoeld….

Laat in de avond zijn we met de nachttrein terug gereden naar Agra maar dit keer hadden we derde klas en de vorige keer tweede klas. Dus deze treinreis was best een drama… Maar de lieve conducteur ging zelfs tegenover onze bedden liggen zodat hij op ons kon letten. Hij heeft de hele reis ervoor gezorgd dat ons niets overkwam! Dus dankzij deze man zijn we heelhuids aangekomen in Agra.

In Agra hebben we de volgende dag bij zonsopgang de Taj Mahal bewonderd en alles wat er over wordt gezegd is zeker waar. Het is werkelijk waar prachtig, even een stil momentje!!!!! Het verhaal wat erachter zit is zo prachtig. Ter nagedachtenis aan het verlies van een grote liefde van de keizer is dit mausoleum in ‘slechts’ 22 jaar gebouwd. We hebben er vele kiekjes van genomen maar op de foto komt dat natuurlijk nooit zo mooi over.

Na dit ontzettend mooie moment zijn we met de auto naar Delhi gereden, hier deden we ongeveer 4 uur over in het drukke drukke verkeer. Maar altijd leuk, want onderweg kijk je je ogen uit naar al het bijzonders wat je tegen komt en soms sluit je ook weer even je ogen.

In het hotel in Delhi gingen we toch nog maar even relaxen. Cindy ging op haar bed liggen en er ontstond een vlek in het laken. Cindy wrijven en de vlek werd steeds groter. Het laken weggehaald en wat lag daaronder… een kakkerlak! GATVERDAMME! Na het relaxen de wijk Karol Bagh in Delhi bezocht. Echt een super leuke wijk, vriendelijke mensen, leuke winkels en Mac Donalds!!! Claudia had daar zo ontzettend veel zin in na al die dagen Curry eten. Maar een Big Mac is hier niet met rund maar met kip, een kipburger en dan een beetje gekruid. Heel speciaal dusssss…

Next day ligt Srinagar, Kashmir op ons te wachten. Met het vliegtuig vanuit Delhi gaan we naar Srinagar, helemaal in het noorden, in de Himalaya. Zin in!!! Het vliegtuig was geland en we werden verwelkomd met “Welcome to paradise”. Dit voorspelt dus heel veel goeds. Het vliegveld is het best bewaakte vliegveld in heel India. Dit omdat Srinagar grenst aan Pakistan en Pakistan wil de staat Kashmir toe-eigenen. Srinagar ligt in een groot dal op zo’n 1700 meter, ingesloten tussen de, met toppen besneeuwde, bergen. Speciaal aan het ’lake’, waar we overnachten in een houseboat. We hadden een hele woonboot voor ons alleen beschikbaar en een kok! Zo luxe en MOOI! De temperatuur is ondertussen wel gehalveerd naar zo’n 15 graden, ff wennen..

Na een dag in Srinagar gaan we de bergen in voor 2 nachten. We slapen bij een lokaal gezin daar om wat mee te krijgen van de cultuur, erg primitief. Het ziet er een beetje uit als ‘little house on the prairie’ voor de kenners onder ons. Er ligt veel sneeuw. De dag dat we aankomen gaan we een stukje wandelen, dat is wat ze ons vertelden tenminste. Op een gegeven moment gaan we van de verharde weg af en gaan we lopen op een wit laken. De jongen die met ons mee is weegt zowat niks en zakt dan ook bijna niet weg in de sneeuw. Wij helaas wel, soms zakken we met ons hele been in de sneeuw! Na een tijdje zijn we dit dan ook behoorlijk beu, we zijn zeiknat, hebben het koud en het kost veel moeite om hier doorheen te lopen. Het landschap maakt het zeker goed, het is zo MOOI! Uiteindelijk zijn we 2,5 uur weggeweest. Terug in het huisje worden we opgewarmd met dekens, kruiken en iets wat voor kippensoep zou moeten doorgaan.
De zon gaat onder en het wordt koud. Nu gaan er nog eens 15 graden vanaf en is het net onder nul. Een bed hebben we niet, we slapen op wat dekens op de grond. Nou goed, geen geklaag, 10 lagen kleren, 10 dekens, een kruik en we slapen als 2 prinsesjes! Echt heel bijzonder…

De volgende dag beginnen we rond 11 uur met onze trekking. Carijn, let goed op want nu komt het… We gaan met onze eigen gids, de jongen van gisteren en 2 paarden (jaja). Deze paardjes gaan alleen mee voor ons als we moe zijn, dan kunnen we even uitrusten. Nee, een hele dag op een paard, daar is Claudia niet meer voor te porren. Het landschap is prachtig, echt fantastisch. Soms zijn er weer geen wegen en moeten we stukjes door de onaangetaste sneeuw. De kou, het zonnetje, het landschap en geen andere toeristen maken het geweldig. Dit zijn van die momenten die niet snel zult vergeten. Het laatste stuk wat weer gewoon verharde weg was, hebben we nog even gebruik gemaakt van de paardjes. Zo had je een nog mooier uitzicht, nu hoefde je namelijk op te letten waar je je voeten neer moest zetten. Alleen maar zitten en genieten! Kleine flashback naar Lesotho, we misten Carijn alleen nog daar! Al met al, soms wel afzien, maar zeker de moeite waard. In onze laatste nacht daar kregen we bezoek ’s nachts.. muizen! Gadver!! Na 5 keer wakker te zijn geworden, hebben we onze gids erbij geroepen, die ook al wakker was geworden van het gegil van Cindy. Hij heeft al het eten buiten onze kamer gegooid en daarmee waren we verlost van onze huisdieren.

De volgende ochtend zijn we weer teruggegaan naar de houseboat. ’s Middags met de hele buurt een spelletje cricket gespeeld, want dat is hier de populairste sport. De hele dag kijken ze ook naar de World Cup, welke nu hier in India gehouden wordt.

Overmorgen (de 15e) gaan we met de jeep naar Amritsar, een rit van zo’n 12 uur.. Nu al zin in! Pffff… Een dag later met de avondtrein naar Delhi, vanwaar we de 18e vliegen naar Goa. En Goa is zon, zee, strand en lekker relaxen. India is echt een land van uitersten en wij willen alles graag meepikken! Incredible India!!!

Voor degenen die het zich afvragen wanneer we deze verhaaltjes schrijven en op het internet zetten.. We hebben vaak tijdens het eten of ’s avonds even tijd om wat te typen op het laptopje wat we bij ons hebben. Soms is er internet in het hotel en soms heeft iemand draadloos internet.
In het noorden hier hebben we geen bereik met de telefoon, dus smsjes hebben we al niet meer gelezen vanaf de 9e. Hopelijk hebben we in Amritsar weer bereik en anders de 16e in Delhi.

Er zitten alweer bijna 2 weken op, het gaat echt te snel voorbij!!
Waar wij wel heel benieuwd naar zijn… hoe was de carnaval??? Wat hebben we allemaal gemist?

Liefs,
C & C

• 13 Maart 2011 - 15:34

Koutje:

Leuk die foto´s... kijk maar uit dat er niks naar boven kruipt uit die toiletten, i would know!!!

De groeten van Hicham, hij wil een bezoekje brengen daaro zegt ie...

Nou have fun.. xx

• 13 Maart 2011 - 16:12

Esther:

Ha wereld reizigers,

Tjemig wat een verhalen, kei skon man. Tja lag er ff eentje achter hè. We zaten in Gran Canaria, was ook heel lekker, maar niks speciaals meegemaakt hoor. Rustig op het strand en liters sangria drinken...jammie.
    Dus hoe de carnaval was, daar kan ik jullie niets over vertellen....
    En Claudia, die klap, heb zo moeten lachen, zo is da, slao er mar op ja.
    Wat een mooi verhalen weer, en die foto's kei cool....ja ook in de sneeuw.
    En die woonboot, is da wa, ha ha. grappig. SWIFT!!!
    En als je toch moet poepen....bblleeee... wel lastig....
    Nou meiden kijk uit en we wachten weer op het volgende verslag.

Have fun, en uitkijken hè.

Adios Peter-Esther en Tim xxxxx
    (Tja zit nog een beetje in de spaanse sferen)

• 13 Maart 2011 - 16:27

Eva:

What a Nice Places!!It's curious to hear about your stories!WOWOWOWOWWO I'm so gelous!!!!
    The photo of the horses ahahahahhahaa sweet!!!
    bye bye girls have FUN!

• 13 Maart 2011 - 16:37

Sandra:

WAT GAAF!! Wist alleen nog niet dat je zo'n dierenliefhebber (muizen, kakkerlakken en paarden) was Claudia ;)
    Veel plezier bij het vervolg van jullie avontuur!
    X

• 13 Maart 2011 - 17:42

Alisha:

wat leuk om jullie verhaal te lezen!
    de foto's zijn ook echt super gaaf!!

de carnaval was weer echt heeell gezellig natuurlijk:)
    de biertjes gingen er bij iedereen echt weer goed in!
    gertjan had trouwens een mooi pakje aan hihihi
    verder geen bijzondere dingen meegemaakt geloof ik.

en claudia minder goed nieuws.. we hebben gister WEER
    verloren van dos 80???????????????????? dus nu kunnen we het kampioenschap
    echt echt echt wel vergeten!

nou ik wens jullie nog heel veel plezier!!
    ik volg jullie verhaaltjes :)

liefs xx alisha

• 13 Maart 2011 - 19:16

Wendy En Gertjan:

Leuk verslag weer !! Zo te lezen genieten jullie weer volop en doen jullie weer heel veel geweldige ervaringen op !! Ennuh nieuwe vrienden gemaakt : Kakkerlakken, muizen, paarden....
    Nog geen slangen gezien? Ha ha
    De carnaval was leuk en gezellig, weer veel te veel biertjes gedronken en mijn tinkerbell pakje zat heerlijk!!
    En wonen in de stad is echt super!! Dus dat komt volgend jaar helemaal goed! Ik heb het natuurlijk weer niet gered om op dinsdag naar de kantine te gaan enne er is misschien wel een nieuwe romance ontstaan. Dus eigenlijk niet heel veel gemist, alleen jullie aanwezigheid!!
    Nog veel plezier en geniet!

• 14 Maart 2011 - 08:50

Danny:

Ha lieverds,

Wat maken jullie veel mee, niet alles zou ik jullie na doen maar wel heel leuk als je dat toch doorstaat, de mooiste ervaringen komen hieruit.

liefs

• 14 Maart 2011 - 20:07

Peggy:

Wat een mooie verhalen en wat een avontuur. Erg leuk om te lezen. Have fun. liefs peg@picasso

• 14 Maart 2011 - 21:23

Don Leo:

Wat een verhalen, ik ben jaloers op jullie, kan niet wachten om met Wendy te vertrekken.
    Leuk omdat allemaal te ervaren, ik ben blij voor jullie dat alles goed gaat en wat ongemakken dat hoort er nou eenmaal bij. De carnaval was top en Wendy en consorten hadden de scepter van de prins weggehaald op maandag, dat gaf nogal wat reuring maar ik vond hij kei skon. Na wat ludiek eisen hebben ze hem weer teruggegeven.

heel veel plezier nog en blijf schrijven want ik ben nu alweer benieuwd naar jullie volgend verhaal.

kusjes van mij maar ook van El

• 15 Maart 2011 - 00:10

Sabrina (queensroad):

Hoi, het is een rustige nachtdienst dus even kijken wat Cindy aan het uitspoken is.
    Ziet er prachtig uit. Tja als blanke (lange) meiden zijn jullie natuurlijk ook een bezienswaardigheid.

Nou veel plezier en ik volg jullie.

• 15 Maart 2011 - 00:15

Janneke (K'weg):

Hoi meiden,

wat onwijs leuk om te lezen en wat een prachtig land moet het daar zijn!!
    Ik word helemaal jaloers als ik jullie verhalen lees, ik wil ook weer zo'n mooie reis maken!!!
    Geniet er nog van!

Groetjes Janneke

• 15 Maart 2011 - 09:54

Marjan:

Jezus, jullie komen weer eens tijd tekort. Zie je wel...Cindy's angst dat India te heftig zou zijn: niks van waar! Jullie zoeken gewoon weer 'ns de dingen op die bij jullie passen. No problemos!
    Onze carnaval in Ehv/Den Bosch/V'waard was ook super. Dikke Joris heeft je gemist, Cindy! Nu nog steeds te flink verkouden lekker de naweeen! ook no problemos, ha ha!
    Ardwin zit nu in de auto op weg naar Oostenrijk om te skien met collega's maar hier schijnt lekker de zon. Het wordt vandaag 18 graden. Zo, heb ik toch ook wa skons vandoag!
    Doei weer, op naar jullie volgende mooie verhalen. Kus!

• 15 Maart 2011 - 21:18

Leen:

Claudia en Cindy whow!!!!
    Wat prachtig zeg!
    Ik geniet van jullie verhalen en foto"'s!
    Xx

• 15 Maart 2011 - 21:20

Leen:

Oh ja ik denk niet dat ik de muizen en die kakerlak zou kunnen handelen
    Bizar! Respect!

• 16 Maart 2011 - 11:53

Koos En De Rest:

Muizen. Hebben wij hier ook in overvloed. Kakkerlakken ook. Alleen moet je daar de Bijlmer voor in dus die heben we ook. We lezen met belangstelling jullie verhalen. Zijn allemaal erg jaloers. Geniet er maar van. Ene ehh mijn carnaval was top.

• 16 Maart 2011 - 21:53

Henny:

Alaaafff oh nee ut zit er weer op. Tsja carnaval zit er alweer een week op. Was toch wel anders zonder jullie maar ja doen we volgend jaar weer.

Weer een leuk verslagje en heel leuke en mooie foto's.

Groetjes van de Greefjes

• 18 Maart 2011 - 08:08

Caroline:

Wat een wereldreizigers zijn jullie!
    En wat maken jullie een hoop mee!!
    Mooi om te lezen hoor.
    Geniet er nog van.

gr Caroline

• 18 Maart 2011 - 23:12

Debbie:

Hoi Claudia en Cindy,

Leuk dat we jullie kunnen volgen op jullie reis. Ik lees dat jullie weer vanalles meemaken. Claudia, denk je dat je Cindy wel achter kunt laten?
    Veel plezier nog samen.