Eerste dag India..... - Reisverslag uit Delhi, India van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Eerste dag India..... - Reisverslag uit Delhi, India van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Eerste dag India.....

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

02 Maart 2011 | India, Delhi

De eerste dag in Delhi zit er alweer bijna op! En ja hoor we hebben het overleefd…. Nog niet aan de diarree, nog niet bestolen, de stank valt mee wanneer je van het ergste was uitgegaan en maar een klein beetje lastig gevallen. Klinkt goed toch???? Even terugblikken hoe we hier gekomen zijn.

Gisteren was het dan eindelijk zover! De trip waar we het zo lang over hebben gehad. De vliegreis is uitstekend verlopen, hebben ook nog even een kijkje mogen nemen in de cockpit. Dat was echt super leuk. Cindy had dit natuurlijk nog nooit mee gemaakt. Leuke verrassing, we hadden eigenlijk businessclass gehoopt ;-) maar die stoelen waren helaas allemaal bezet. Maar drie films later waren we al in India, Delhi. We hebben er 7,5 uur over gevlogen, dus waar hebben we het over.

Op het mooie en zeer schone vliegveld hadden we meteen aanspraak met een Indiër bij de bagageband. Claudia vergat zelfs op haar backpack te letten. Haar backpack ging bijna nog een rondje en we stonden al zo lang staan te wachten. Eenmaal onze backpacks in ons bezit wij op zoek naar onze pick up. Onderweg kwamen we nog een ATM tegen en dachten even een eerstebuffertje te pinnen. We hadden 2000 roepies gepind, we dachten daar wel even meer vooruit te kunnen. Maar dit blijkt toch echt maar 32 euro te zijn. Rekenfoutje dusssss!

Tijdens de rit naar ons hotel, Grand Godwin Hotel, maakte we meteen kennis met het verkeer. Ze rijden hier aan de linkerkant van de weg. Dus dat was weer even wennen bij de eerste rotonde…. Het grootste voertuig heeft hier voorrang, alles loopt, fiets en rijdt door elkaar en dan heb ik het niet alleen over mensen. De eerste olifanten alweer gespot, toch altijd even een ‘oooooooo een olifant’ momentje.

Eenmaal aangekomen in het hotel was het 02:00 uur, het is hier 4,5 uur later dan in Nederland. Een prima hotel, op zich waren we ook best gaar van de vlucht dus slapen ging prima, alleen even wennen aan alle geluiden.

Toen de wekker ging om 9:00 uur lukt het ons niet echt om eruit te gaan, toch onszelf maar uit bed slepen en ons op Delhi storten. Na het ontbijt zijn we het hotel uitgestapt en werden we van alle kanten benaderd om in een taxi, riksja of tsjoektsjoek te stappen en NEE komt niet echt voor in het woordenboekvan sommige… We waren al vrij snel de weg kwijt, dus toch maar in een tsjoektsjoek gestapt om ons naar ConnaughtPlace te laten brengen en dat voor 5 roepie per persoon (80 eurocent). Nu zagen we pas echt de drukte van het verkeer hier, tuut tuuttuuttttttttt. Maar toch zijn de mensen hier niet geïrriteerd naar elkaar toe, daar kunnen wij nog veel van leren.. :-)

De halve dag hebben we doorgebracht in het Indian Toerist Centre, het enige erkende bureau van India. Daar werden we geholpen door Tarek. Tarek had heel toevallig gestudeerd in Nederland en sprak dus ook een beetje Nederlands, hilarische momenten dus. We gingen daar naar toe om een vliegticket te boeken naar Goa maar de datum wanneer wij wilde gaan zat helemaal vol. Jammer! Plannen dus weer helemaal omgegooid. We gaan echt flinke afstanden afleggen want wat wij willen zien ligt helaas niet echt lekker bij elkaar. Dus het wordt veel vliegen, treinen en jeepen!

Vandaag en morgen Delhi ontdekken. Morgen vertrekken we met de nachttrein naar Varanasi,een treinrit van zo’n 12 uur. Samen met 4 anderen, waarschijnlijk Indiërs, slapen in een coupe. Naar Varanasi ga je voor de heilige rivier de Ganges. Hierin gebeurt echt vanalles, denk aan jezelf of kleren wassen, poepen, afval dumpen, cremeren.. Lijkt ons heerlijk eens over dit heilige water heen te varen!

Liefs C&C

Ons telefoonnummer in India is 0091-9650436120.

• 02 Maart 2011 - 16:57

Wendy:

Hey,

Het is weer leuk dus!!
    Ach ja als cindy maar op 1 mei in nepal is. tijd genoeg dus....
    Heel veel plezier en dit weekend niet teveel aan de carnaval denken!!
    enne maak niet teveel gebruik van het heilige water, want je weet nooit wat er uit komt!
    Tot de volgende keer maar weer!

• 02 Maart 2011 - 17:32

Lon:

Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen. Heel veel plezier en geniet er samen van. xxx

• 02 Maart 2011 - 18:17

Martine:

Goed te horen dat de reis goed verlopen is! Geniet ervan en nog heel veel plezier!

• 02 Maart 2011 - 18:20

Don Leo:

Snelle reactie van jullie, fijn om te horen dat alles goed verlopen is, denk aan de ganges niet in zwemmen of drinken.
    Veel plezier we leven met jullie verhalen mee.

groetjes van iedereen

XXXXXXXXXXXXXX

• 02 Maart 2011 - 18:41

Ardwin En Marjan:

Daar zijn ze al! Aan de andere kant van de wereld gekomen. 1e indrukken dus positief maar met jullie instelling hadden we niet anders verwacht!
    Enjoy!

• 02 Maart 2011 - 22:01

Christien En Johan:

Hey meiden kei leuk weer het eerste reis verslag geniet ervan maar ja overbodig om dit te zeggen.
    Heel gezonde en veilige en goede reizen de komende weken

Groetjes xxxxxxxxxxx

• 03 Maart 2011 - 07:00

Franca:

Wat een belevenis al meteen de eerste dag. Geniet ervan en ik ben heel nieuwsgierig naar de rest van de reis. Groetjes (tanta) Franca en Bert

• 03 Maart 2011 - 07:26

Carijn:

Wat spannend allemaal!! Jammer van Goa. Dus nog even geen strand........ Geniet van alles en blij dat jullie veilig in India zijn aangekomen.
    Dikke kus

• 03 Maart 2011 - 08:15

Koos En Buco Kamer:

Veel plezier. De hele kamer volgt jullie.

• 03 Maart 2011 - 08:23

Joan:

Hey,

Goed om te horen dat alles goed is gegaan!
    Tip van de dag: 2 biyar prasannataa ( gewoon een keer roepen tegen een Indier... ).
    Geniet van alles and be save!

x

• 03 Maart 2011 - 09:47

Marion:

Hoi meiden,

Wat ben ik jaloers op jullie maar het is jullie van harte gegund. Het mooie weer en al die views.
    Lekker genieten.
    Ik geniet nu al van jullie verslag.
    Groet,
    Marion

• 03 Maart 2011 - 17:58

Esther:

Ha Lady's,

Fijn dat alles zo goed is gegaan.
    Ff Delhi ontdekken en dan weer verder....spannend.
    Laat je niet gek maken daar hè. door die indiers.....
    Geniet ervan, lekker samen,
    En we wachten op het volgende verslagje.

Veul Leut.
    En om toch er een beetje bij te zijn.....AALLLAAAAAFFFF ha ha

Liefs Esther en de mannen

• 03 Maart 2011 - 22:58

Henny:

Mooi jullie zijn goed aangekomen.

Goh links rijen da lijkt me raar. Let maar op.

Pas op voor die rivier. Is een enge want er zit water in ha ha (claudia weet wel waarom).

Veel plezier nog en tot mails.

Groetjes van Assink XXX

• 04 Maart 2011 - 07:37

Jorien:

Hey lieverds,

Super om te lezen, dat het goed met jullie gaat.
    Een beetje jaloers ben ik wel ;).

Geniet ervan samen.... en uuhhh ik hou jullie in de gaten!

Dikke kus,
    Jorien

• 04 Maart 2011 - 08:41

Koutje:

Hey sgatties,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en idd Sabrina zei ook al zo smerig is India nu ook weer niet :)
    Ga vol spanning op jullie volgende story wachten .

Enjoy..

kus

• 05 Maart 2011 - 15:29

Bianca:

hey girls, goed te horen dat jullie veilig geland zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Veel plezier in delhi en pas op voor de olifanten.
    Tot de volgende keer! x