Voorbereidingen - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

30 Januari 2007 | Nederland, Helmond

Begin september 2007 reizen wij af naar West Afrika om vier maanden vrijwilligerswerk te gaan doen. Ghana heeft ongeveer 20 miljoen inwoners en is qua oppervlakte ongeveer gelijk aan Groot-Brittannië. Ghana is een land wat bekend staat om vriendelijkheid, gastvrijheid en veiligheid. Tegelijkertijd is het land, vooral het noorden, erg arm. De stad in het noorden van Ghana, Tamale, zal onze verblijfplaats zijn. Daar zullen we op het platteland bij een gastgezin verblijven. Erg primitief, wat inhoud geen elektriciteit of douche. Naar de wc ga je in het maïsveld en voor het wassen gebruik je een emmer.

Vooral in het noorden van Ghana zijn veel vrijwilligers actief, maar nog lang niet genoeg. Wij zullen daar gaan werken aan verschillende projecten die al lopen. Wij gaan allebei lesgeven aan lichamelijk gehandicapten en hun kinderen. De gehandicapten worden verstoten uit de maatschappij en krijgen geen enkele hulp voor scholing of inkomen. Door deze mensen een opleiding te geven, krijgen zij een toekomst voor zichzelf en hun kinderen. Daarnaast gaat Cindy staatkinderen helpen ontwikkelen door met ze te spelen en bijles te geven. Hierdoor zijn deze kinderen overdag van straat en hebben zij zicht op een betere toekomst dan bijvoorbeeld de criminaliteit of prostitutie. Claudia gaat naast het lesgeven microkredieten verstrekken aan vrouwen uit de dorpjes waarmee zij iets voor zich zelf kunnen beginnen.

Vrijwillig Afrika is een organisatie, die als doel heeft op een persoonlijke manier mensen te begeleiden die graag een tijdje een andere cultuur van dichtbij willen leren kennen. Daarnaast gaat een gedeelte van de deelnamekosten die wij als vrijwilliger betalen naar stichting Kidz Active die het geld besteedt om een school voor dorpskinderen in Ghana te realiseren.

Er is bijna geen lesmateriaal, speelgoed of andere voor ons ‘normale’ producten. Wij willen graag zoveel mogelijk mee nemen vanuit Nederland.

Altijd al aan een goed doel willen doneren, maar nooit gedaan omdat je niet weet wat er van terecht komt? Steun ons dan en geef deze arme mensen iets meer kansen en plezier in hun leven. Maak je donatie over op nummer 6057.84.787 ten name van Claudia Strik onder vermelding van ‘Ghana’.

• 04 Februari 2007 - 20:02

Lisette Metselaar:

heey cindy en claudia veel plezier en geluk in Ghana in september ik hoop voor jullie dat het plan wat jullie willen uitvoeren lukt.
    Veel geluk.
    Xxxjes lisette Metselaar

• 11 Februari 2007 - 10:17

Jojanneke:

Hoi Cindy en Claudia
    Heel veel plezier en succes de komende 4 maanden! Ik heb van de zomer zelf ook vrijwilligerswerk gedaan in Guatamala. Een geweldige ervaring! Geniet ervan ondanks het harde werken. Het is zo mooi om te zien dat kinderen ook echt vooruit gaan.

groetjes Jojanneke

• 21 April 2007 - 16:22

Anita:

Ik wens jullie heel veel succes!!Prachtig werk wat jullie gaan doen.

groetjes Anita{collega van de moeder van Cindy,denk ik}

• 24 April 2007 - 22:05

Frank Van De Bank:

Hoi Claudia en Cindy; heel veel succes met de voorbereidingen en de uitvoering van jullie project in Ghana. Geniet er van en zorg dat er tijd overblijft voor de nodige ontspanning. Ik volg jullie wel via deze site. Groeten en ik mail wel weer. Houdoe, Frank.

• 09 Juli 2007 - 16:43

Marjan De Koning:

Net onze donatie gestort zodat jullie NOG meer mooie dingen kunnen gaan kopen, bouwen of uitvoeren daar...zo ver weg. Moelijk om een voorstelling te maken van wat jullie allemaal tegemoet zal komen, maar dat zien we vanzelf op deze site.

Groet Ardwin en Marjan

• 31 Juli 2007 - 19:53

Kaoutie:

Hey cindy en claudia,

Heeeeeeel veel plezier en veel succes in Ghana.Ik hoop dat jullie beide jullie doel bereiken en de mensen en kindertjes daar heel blij kunnen maken. Geniet van een super ervaring!!!

dikke kus Kaoutie!!