Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cindy & Claudia - WaarBenJij.nu

Nepal

Door: C & C

Blijf op de hoogte en volg Cindy & Claudia

25 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Hier zijn we alweer met een kort verhaal, dit omdat we een nieuw telefoonnummer hebben, want we zijn sinds gisteren in Nepal. Het is +977 98 13 54 47 90.

De dagen strand zitten er op. Het was heerlijk om even op één plek te blijven voor een paar dagen. We hebben heerlijk gegeten, omgeving verkend op onze gare scooter, gezwommen in de wilde zee, massages ondergaan, bruin (rood) geworden, al met al heerlijk genoten. De nachten waren iets minder te genieten. Matrassen zijn hier vaak een luxe dus je ligt vrij hard en de beesten die ’s nachts ontwaken en die alle spullen aanvreten. Je kan het zo gek mogelijk bedenken, blistex, tampons, plastic pedaalemmerzakjes, zeep en ga zo maar door. Dit alles is achtergebleven in de prullenbak daar.

Woensdag, tegen de avond was het tijd voor onze laatste rit door India. We werden weggebracht door de ober van het plaatselijk strandtentje. Hij had twee maanden geleden een nieuwe auto gekocht en was helemaal trots, hij had er in ieder geval zin in om ons weg te brengen. Toen wij de poorten van ons fantastische resort verlieten stond hij al op ons te wachten met zijn Suzuki Wagon R (ja die zijn hier van Suzuki) en dat hij stond te stralen bij zijn nieuwe auto! Dit kunnen de mannen in Nederland zich vast niet voorstellen.

Onze laatste rit alweer, wat is het snel gegaan… Iedereen hier op de weg en die een voertuig bestuurt denkt waarschijnlijk dat ze zich bevinden op het circuit van Zandvoort. Niks is hier te gek. Links inhalen, rechts inhalen, op de verkeerde rijbaan rijden, het tegemoet komend verkeer afsnijden en maar toeteren. Om elke beweging die ze maken wordt er getoeterd. Ga je een bocht om, ga je iemand inhalen, wil je inhalen het kan allemaal en gaat allemaal net goed. Niemand die maar een boze blik toewerpt of een middelvinger op steekt, het rijdt allemaal langs elkaar heen. Hier is dat de normaalste zaak van de wereld. Maar wij zaten redelijk tenenkrommend in de auto, soms scheelde het maar een haartje. Als je iemand zo op de Nederlandse wegen zou zien rijden denk je op zijn minst dat deze persoon levensmoe is en dat het niet uitmaakt wie ze daarin meenemen.

Al het moois van India schiet voorbij, George Michael galmt op de achtergrond en voordat we het weten zijn we op het airport van Goa. Op het vliegveld is het weer het toppunt van ongeduldigheid. De ongeduldigheid zie je overal in terug. Voordringen, tijdens het stijgen nog op willen staan in het vliegtuig, de stewardess al roepen wanneer je net zit en nog veel meer. De ongeduldigheid van de Indiër brengt wel met ze mee dat ze altijd op tijd zijn. India, WE LOVED IT!!! Met alles erop en eraan.

Voordat we naar Nepal konden vliegen moesten we nog een nachtje op het vliegveld overnachten. In alle reisgidsen werd benoemd dat er kamers op het vliegveld waren maar deze niet gevonden, dus maar op de koude vloer in de wachtruimte onze grote strandhanddoek neergelegd. De backpacks aan een railing vastgemaakt, hoofd op de kleine rugzak en in onze hoeslakens gekropen. Ohh wat komen die hoeslakens toch vaak van pas! Als ‘echte’ backpackers hadden we warmhoud-overlevings-folie bij ons wat we onder de strandhanddoek gelegd hadden.. Natuurlijk hadden we het koud en lag het voor geen meter op die tegelvloer, maar we hebben toch zo’n 2 uurtjes geslapen. Later hebben we de vlucht naar Nepal (1,5 uur) helemaal niet meegemaakt, zelfs de start niet..

Daar zijn we dan NEPAL!! We hadden een airport pick-up geregeld maar we zagen geen bordje met onze namen bij de uitgang.. pfff en we hadden het al zo zwaar. Een viezig oud mannetje zei dat hij ons kwam ophalen, maar wij geloofden er niks van. Zo ‘bereisd’ als we ondertussen zijn, vroegen wij om onze namen. Ja, natuurlijk wisten we die nog wel, maar hij niet. Niet ingetrapt dus. Onze echte chauffeur kwam gelukkig meteen daarna. Het eerste wat ons vanuit de auto opviel, is dat Kathmandu best veel wegheeft van India. Toen we in DE wijk van Kathmandu kwamen, Thamel, blijkt het toch allemaal net iets anders te zijn. Hele vriendelijke mensen, gezellige smalle straatjes en een fantastische sfeer.
Wij gaan genieten van onze tijd in Nepal.. Zaterdagmorgen gaan we vliegen boven de Himalaya. Zo krijgen we toch al het moois te zien, zonder er dagen voor af te moeten zien tijdens een trekking. Maandag op Claudia haar verjaardag gaan we 2 dagen raften. Daarbij hoort natuurlijk een overnachting in de natuur.

We kijken uit naar wat jullie allemaal meemaken!!

Dikke kus
C & C

• 25 Maart 2011 - 09:47

Koutje:

Hey vrouwkes,

Slapen op de grond, germ en helemaal ingepakt. krijg t koud als ik er naar kijk : )
    Leuk dat India goed is bevallen, Nepal zal ook vast geweldig zijn. Circuit van Zandvoort hahaha zoooo herkenbaar. Marokko net zo erg, daar kennen ze geen 'eigen weghelft' en die toeter is hun beste vriend. Ff vertellen wat wij hebben meegemaakt. Ik ben bij de kapper geweest!!! Heb gehuild (toen ik weg was) tis zooo kort, net niet op mn schouders. Maar goed na al die complimentjes ben ik er toch een beetje blij mee. Afgelopen zondag hebben ze bij mn ouders ingebroken, dat was dus ff schrikken en mn pa kan het maar niet van zich afzetten. Ze waren op zoek naar geld en sieraden. Al het geelgoud van mn ma was weg en grote puinzooi achtergelaten. Verrekte aso's ze hebben toch het verkeerde huis gekozen, viel niet veel te halen.
    A.s. zondag gaan hich en ik naar rasta rostelli, wil wel vrijwilliger zijn als ik mn oma onderbroek maar aan mag houden : ) Ben benieuwd..
    Nou dat was ie alweer..
    Claudia alvast van harte proficiat, veel plzr met raften allebei.

Dikke kus

• 25 Maart 2011 - 11:04

Pa:

Het enthousiasme druipt er vanaf, geweldig dat jullie zo genoten hebben. Gisteren (do) mijn laatste training gegeven aan de meiden. de nieuwe trainer is zich voor komen stellen en Hennie de Greef wordt begeleidster. Komt dus wel goed met die meiden. Morgen nog een laatste potje en then its over and out . geniet ginds we doen ons best hier hahahaha.
    groetjes en knuffels

• 25 Maart 2011 - 11:49

Wendy:

Hey Lieverdjes,

Wat maken jullie toch weer een hoop mee!!
    Echt super. Heb dan ook heel veel zin om 30 april naar nepal te gaan.
    Cindy, heb je sms ontvangen en ook je mailtje.
    Ik ga dit weekend nog maar eens het boek bekijken wat we allemaal gaan doen daar.
    Claudia, heel veel plezier maandag! Geniet nog effe van het twintiger zijn, maar je voelt er echt niks van hoor!! En heb jij al plannen voor 8 april?
    Zaterdag mijn laatste wedstrijd en dan kan ik mijn handbalschoenen in de kast leggen!!

Tot snel!

• 25 Maart 2011 - 12:51

Esther:

Ha Lady's

Op de grond slapen....oooh gerrum....krijg er al rillingen van. Wel knus hè. Nou ik moet zeggen respect....ik ben echt zo'n luxe paard, ha ha.

Wanne oplichter die ouwe snierkerd, goed van jullie dat jullie er niet ingetrapt zijn. Die dacht waarschijnlijk die witte chickies die wil ik wel in mijn autotje, ha ha. Bah vuillak.

Heel veel plezier in Nepal.....zal zeker lukken. En wie is er bijna jarig....uuuuhhh..hi hi.
    Dan ben je echt een 30-er..is niet zo errug hoor, wordt nog veel erger over een jaartje of 10...tja ik kan het weten!!!

Ons pap is woensdag geopereerd, hij heeft een nieuwe heup gekregen. Het gaat goed, tja nu begint de ellende natuurlijk, revalideren...6 weken met krukken lopen...da is afzien.
    Het is toch al zo'n lastige patient, in het ziekenhuis. Ligt er de eerste dag/nacht een demente vrouw naast hem, daar had ie toch moeite mee, dat ouw weefke wilde steeds opstaan,(had ook een nieuwe heup) trok alle infuus eruit. Heeft 100x gevraagd waar ze was. En s'nachts was het nog erger, ons pap moest steeds de zuster bellen. Daar is zo'n ziekenhuis niet op ingericht, maar ze hebben haar de volgende dag weer opgehaadl en naar het verpleeghuis gebracht. Zo dacht ie gelukkig. Komt er een nieuwe vrouw naast hem liggen, wordt vannacht kei ziek en moet niets als kotsen, weer een nachtje geen slaap. Vooraf moet je een formulier invullen of je gemengd verplegen wil, ons pap zei NEE, had hij al niet zo'n goede ervaring mee. Nou ja da formulier heeft geen enkel nut zo.

Och en minne mens komt vanavond weer thuus, gezelli.

Lady's geniet ervan, en we wachten weer op jullie belevenissen

Houdoe.
    Liefs Esther en de mannen. xxx

• 25 Maart 2011 - 19:59

Ton & Sandra:

Hoi Claudia en Cindy,

Wat een avonturen maken jullie weer mee, zeg. Ook herkenbaar voor Ton, aangezien hij ook een reis door India heeft gemaakt. Echt leuk om allemaal te lezen!!!!

Wij hebben ook nog een leuk nieuwtje.... Afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een dochter, Lenne. En Tycho is helemaal trots op zijn mooie zusje!
    We kijken uit naar de rest van jullie verhalen. Veel plezier nog daar en Claudia alvast gefeliciteerd met jouw verjaardag.

groetjes Ton & Sandra

• 26 Maart 2011 - 21:39

Franca En Bert:

Wat een avontuur. En wat ben ik trots op jullie dat je niet overal intrapt. Claudia dat heb je van de Strikkenkant, ha ha ha. Wij zijn al druk met de reis plannen naar amerika. Wij gaan ons ook aanmelden bij waarbenje.nu. Strikkie alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van het raften. Dikke kus XXX

• 27 Maart 2011 - 10:01

Emiel:

Hey C&C,

Nepal, Kathmandu, vliegen over de Himalaya, raften (op de Bhoti Kosi); roept veel herinneringen op, tot aan het verkeersveiligheidsgevoel en de geur van de Tikka Missala aan toe! Hoe dan ook: jullie verhalen laten ons hier lekker wegdromen. Geniet ervan!

Emiel